۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۷۶۳۲۶۸
فعال رسانه و فضای مجازی مطرح کرد؛

ضرورت قرار گیری کتاب فقه الرسانه در مجموعه کتب فقهی 

ضرورت قرار گیری کتاب فقه الرسانه در مجموعه کتب فقهی 
حجت الاسلام اسلامی تنها با بیان اینکه باید در دروس خارج، از فقه الرسانه و ضرورت روز جامعه بحث و گفت و گو کرد، گفت: حوزه های علمیه باید نسبت به نهاد رسانه برخورد فعال تری از خود نشان دهند.

حجت الاسلام علی اصغر اسلامی تنها اسلامی استادیار مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزار رسا با اشاره به ضرورت آشنایی و کنش گری طلاب در عرصه رسانه گفت: با توجه به اینکه عصر کنونی عصر رسانه ها است، حوزه علمیه هم باید نسبت به پیشرفت فناوری های ارتباطات جمعی و اجتماعی، حوادث و تحولات زمانه آگاهی لازم را داشته باشد و آگاهی بخشی لازم را ارائه بدهد.

وی با اشاره به وظایف حوزه علمیه نسبت به حوزه دانشی و حوزه کنشگری انسانی ابراز داشت: بی تردید رسانه و کنشگری رسانه ای در جهان اجتماعی سکولار تمایز بنیادین با رسانه گری در جهان دیندار دارد، برهمین اساس همانگونه که در غرب در ساحت فلسفه رسانه، اخلاق رسانه و شناخت چیستی و عملکرد همچنین چگونگی رسانه گری بحث شده است، از منظر دانش دینی نیز در هر سه ساحت فلسفه حکمت رسانه، اخلاق و فقه رسانه لازم است که کار کنیم.

کارشناس حوزه رسانه با تاکید بر حوزه دانشی و فهم جهان رسانه ای اظهار داشت: در مجموعه کتاب های فقهی ما ضرورت یک کتاب فقه الرسانه هم اضافه شود و حوزه علمیه باید نسبت به نهاد رسانه برخورد فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در درون نهاد حوزه رخ می دهد نیاز به رسانه گری و ارتباط عامه مردم با حوزه علمیه دارد از این رو در حوزه علمیه نیز باید مطالبه گری کرد تا ارتباط تعاملی و رسانه ای حوزه علمیه با مردم شکل پررنگ تری به خود بگیرد.

حجت الاسلام اسلامی تنها با ابراز اینکه تعامل مطلوب نهاد روحانیت با مردم در کنار رسانه سنتی و منبر نیاز به یک کنشگری فعال دارد، تصریح کرد: از مدیریت حوزه توقع می رود تمهیدات اندیشیده شده در هر دو بخش برای جامعه حوزی بیان بیشتری شود.

ارسال نظرات